ORPG] On purpose
1 | 2 | » | Last
[ Go to bottom | Go to latest post | Subscribe to this topic | Latest posts first ]
ORPG] On purpose
from CupCake on 01/10/2018 09:11 PMCan contain 18+
Naam: Joey Barrett
Leeftijd: 25
Background: Joey was al vroeg geïnteresseerd in edelmetalen. Hij heeft het niet van een vreemde, gezien zijn moeder genoeg sieraden thuis had, waardoor hij een kijk heeft gekregen op wat iemand wel en niet staat. Hierdoor heeft hij zijn moeder ook regelmatig adviezen gegeven. Hij heeft een thuisstudie bedrijfseconomie gevolgd ter ondersteuning van de opening van de zaak twee jaar geleden. Verder kan hij sieraden graveren en aanpassen per persoon op lengte en andere wensen. Daarnaast koopt hij ook metalen en edelstenen op als ze van enige waarde blijken te zijn om deze in de business te houden.
Naam: Megara O'Malley (Meg)
Leeftijd: 23
Background: Meg wilde altijd al een politie agent worden. Haar vader was een detective, die vaak ook ondercover ging tot hij een dochter kreeg en haar moeder was een agent. Ze bleven dit werk echter doen, en maakte er veel vijanden mee. Dit heeft ook hun leven gekost, waardoor Meg er nu alleen voor staat. Wat er is gebeurd, is nog steeds niet helemaal zeker. Iets wat Meg nooit helemaal los gelaten heeft. Ze is de jongste agent ooit, die de leiding heeft gekregen, en krijgt vaak een zaak om zelf op te lossen.
Re: ORPG] On purpose
from CupCake on 01/10/2018 09:11 PMJoey:
Ik werd wakker van rare geluiden. Gebeuk, gebons. Metaal op metaal en glasgerinkel. Meteen ging het lichtje bij me branden dat ze beneden het appartement, in de juwelierszaak aan het inbreken waren. Ik schoot rechtop en griste mijn telefoon van het nachtkastje en belde 112 terwijl ik enkel gekleed in mijn boxer met een zaklamp de trap af liep naar de juwelierszaak. Camera's had ik niet opgehangen, enkel een ijzeren rolluik voor de winkel, zodat mensen tussen de spijlen door toch de sieraden en horloges konden bekijken als de winkel gesloten was. Eenmaal beneden gooide ik de deur open. 'Wat moet dat hier?!', riep ik luid en scheen met de zaklamp naar de daders. Beiden donker gekleed en het gezicht bedekt op de ogen na. Tijd om op het signalement te letten had ik niet, ik was allang blij als ze weer buiten stonden. Algauw gingen ze dan ook weg en was ik alleen in de donkere zaak, scherven en rommel overal. Ik rilde door de kou die van buiten naar binnen waaide door de kapotte deur. Ik haalde een hand door mijn warrige haar. Ik liep kort een ronde om de schade op te nemen. Ze hadden een hoop meegenomen, maar gelukkig lag er ook nog veel. Echter zou de winkel de komende dagen niet open kunnen. Ik draaide de winkel alleen en moest alle rommel opruimen, met de verzekering bellen en nieuwe voorraad laten komen. En aangifte doen natuurlijk, want dit zou ik niet onbestraft laten. Dit zou een doodsteek kunnen zijn voor menig jong ondernemer. Ik slofte de trap op om wat warme kleding aan te trekken en de lichten aan te doen. Het was wachten op de politie voor ik kon opruimen. Slapen zou toch niet meer lukken.
from CupCake on 01/10/2018 09:11 PMMeg
Ik zucht diep als ik gebeld word, en gooi het dossier op mijn tafel eer om op te nemen. Ik heb vaak nachtdienst, en zit nu in mijn laatste uurtjes. Zodra ik het adres opgeschreven heb, kom ik overeind, doe ik mijn riem met pistool en andere spullen om, bind mijn haar in een staart en loop ik het gebouw uit. Een paar andere kunnen de boel wel in de gaten houden. Ik stap in mijn auto, en rij vlug weg. Ik werk meestal alleen, heb niet echt een partner, omdat ik graag dingen zelf doe. Bij de zaak, parkeer ik, en ik kijk rustig naar binnen toe. De deur is kapot. Het is eventjes wachten tot de rest van het team verschijnt, die foto's maakt voor ik naar binnen mag, om de eigenaar aan te horen. Ik ga door het kapotte raam naar binnen toe, zorg er voor dat ik niks aanraak, aangezien ze nog met sporen bezig zijn, en loop dan op de man af. 'Goedemorgen,' zeg ik met een kalme glimlach. 'Ik kom hier voor je verhaal. Wat er gebeurd is, hoeveel daders, wat je hebt kunnen zien, iets wat je opviel,' vraag ik, terwijl ik een notitieboekje pak, en daarna mijn pen. Ik kijk kort rond. 'Is er ergens een ruimte waar we anders eventjes kunnen zitten,' ga ik dan verder.
from CupCake on 01/10/2018 09:11 PMJoey:
Iedereen die zich met de politie kon identificeren bij de deur liet ik binnen en zo ook een prachtige jongedame met rood haar. Ze viel meteen op tussen de rest die onderzoek deed. In plaats van dat ze zich bij hen aansloot, richtte ze haar aandacht op mij en moest ik even nadenken hoe ik haar het beste kon antwoorden. 'Morgen', groette ik haar, gezien ik het niet bepaald een goede morgen kon noemen. Ik knikte. 'Het kantoor hebben ze ook overhoop gehaald, het slot opengebroken', vertelde ik haar. 'Maar ik woon hierboven. Daar kunnen we wel even zitten', stelde ik voor en ging met haar mee om de trap op te gaan en wees uitnodigend naar de bank. 'Ook koffie?', vroeg ik haar terwijl ik nog eens voor mezelf inschonk.
Niet veel later zat ik bij haar op de bank. 'Ik werd wakker van geluiden. Glasgerinkel, gebonk van metaal tegen metaal...', begon ik het verhaal. 'Ik heb een zaklamp meegegrist, heb jullie direct gebeld en ben toen de winkel in gestapt met de vraag wat ze hier deden.', vertelde ik en zuchtte. 'Ze stopten van alles in tassen die ze bij zich hadden en mij niet bekend voor kwamen. Het waren er twee trouwens', voegde ik er enigszins verward aan toe. Zo kort nadien en in de vroege uren had ik het nog niet helemaal helder. 'Donker gekleed, zwart zover ik kon zien met hun gezicht bedekt. Kort maakte ik een grove schets van de winkel op het dichtstbijzijnde blaadje en wees haar aan waar ik de twee had zien staan op dat moment. 'Ze maakten dat ze weg waren, maar ze hebben een flinke buit meegenomen als ik zie wat er mist in de etalages', zei ik tegen haar.
from CupCake on 01/10/2018 09:12 PMMeg
Ik luister naar zijn uitleg, en kijk eventjes naar het kantoor. Dan maak ik wat aantekeningen. Als hij zegt dat hij hier boven woont, trek ik mijn wenkbrauwen verrast op. 'Hmm.. Dat kan gevaarlijk zijn,' mompel ik. Als mensen daar achter komen.. Maar dan volg ik hem gewoon naar boven toe. Als hij daar vraagt of ik koffie wilt, knik ik dankbaar. 'Dat zou geweldig zijn. Ik ben al een tijdje wakker,' zeg ik en ik glimlach flauwtjes. De beker neem ik dan ook dankbaar aan, en genietend neem ik een slok, voor ik hem op de tafel neer zet om weer zakelijk te worden. Alle informatie die hij verteld, schrijf ik in het kort op. Bij het stukje, dat hij vraagt wat ze hier deden, grinnik ik kort, wat ik vlug weer stop als ik het door heb. Ik doe net alsof er niks gebeurd is, en kijk hem kort aan. Pas als hij is uitgesproken, stel ik weer vragen. 'Heb je camera's? En zou u het erg vinden om met onze compositietekenaar anders een afspraak te maken? Het kan goed helpen,' zeg ik kalm. 'En zag u iets van tattoo's, kleur van de ogen, moedervlekken, schoenenmerk. Alles kan helpen,' ga ik verder. Dan neem ik weer een slok koffie. Heerlijke koffie. Met moeite hou ik een gaap in. Normaal ben ik nu al gaan slapen.
from CupCake on 01/10/2018 09:12 PMJoey:
Terwijl we naar boven liepen hoorde ik haar mompelen dat het gevaarlijk kan zijn dat ik boven mijn zaak woon. 'Ach, kan ik de boel wat in de gaten houden.', zei ik en haalde mijn schouders op. Anders was het toch maar loze ruimte, want zeg nu zelf: wie zou vrijwillig boven een juwelierszaak willen wonen?
Eenmaal boven had ik koffie voor haar ingeschonken en haar vragen beantwoord. 'Het spijt me overigens dat je waarschijnlijk door mijn telefoontje je bed uit gebeld bent. Ik had dit ook niet gepland staan', zei ik schouderophalend. 'Ik heb geen camera's, behalve een die op de kluis gericht staat.', zei ik hoofdschuddend. 'Ik weet dat de ondernemer aan de overkant ze ook op de straat gericht heeft staan en er in de straat zelf ook meerdere hangen', zei ik tegen haar. 'De kluis staat er nog, maar ik betwijfel of we veel aan de beelden gaan hebben', zei ik tegen haar. 'En nee, een afspraak is prima, maar ik vrees dat ik niet veel meer informatie kan geven dan lichaamsbouw. Ze hadden beiden donkere kleding aan, mannen leken het.', zei ik tegen haar. 'Ook hadden ze een bivakmuts op. Het enige wat ik heb kunnen onthouden is dat één van de twee schoenen van puma leek te dragen'.
from CupCake on 01/10/2018 09:12 PMMeg
Ik luister naar zijn woorden, en noteer nog wat dingen, als hij ineens zijn excuses maakt. 'Nee, je hebt me niet uit bed gebeld. Ik doe nachtdiensten deze week,' zeg ik en ik grijns lichtjes. 'Ik heb mijn bed nog niet gezien. Maar het is mijn werk. Dus geen zorgen,' zeg ik en ik kijk kort uit het raam als hij de camera's benoemd. Dan knik ik, en schrijf ik dat nog op. 'Ik zal zorgen dat mensen die bekijken,' zeg ik kalm. Ik kijk hem weer aan als hij begint te praten, en knik zwakjes. 'Het is een goede poging om te proberen,' zeg ik rustig. Het detail van de Puma schoenen schrijf ik nog op, en dan doe ik mijn notitieboekje dicht. Uit mijn tas haal ik een kaartje, dat ik hem geef. 'Hierop staan mijn gegevens. En mijn persoonlijke nummer als je nog iets te binnen schiet,' zeg ik kalm. Ik glimlach, en loop dan rustig de trap weer af. Daar praat ik kalm nog wat met collega's over de zaak, voor ik naar huis word gestuurd om wat slaap te pakken. 'Ik ben over een paar uurtjes op het bureau om de details te bespreken,' beloof ik hem, voor ik de deur uit loop, naar mijn auto. Ik gaap nog eventjes terwijl ik instap.
from CupCake on 01/10/2018 09:12 PMJoey:
Wat er vandaag al afgehandeld kon worden, handelde ik af. Dit zorgde ervoor dat ik een lange dag had gemaakt en pas laat in mijn bed lag. Echter was ik rusteloos wat ervoor zorgde dat ik midden in de nacht naar beneden liep in de zaak, niet bij nadenkende dat ik een nieuw alarmsysteem had laten installeren dat op beweging werkte. Na een poosje ging ik nietsvermoedend naar boven en kroop mijn bed terug in. Het was toch wel een geruststelling dat het weer wat opgeruimd was in de winkel. Echter kon ik de slaap niet vatten door alle onrust en adrenaline van vandaag.
Ondertussen was in de winkel echter het alarm afgegaan, dat automatisch naar de politie doorgeschakeld wordt.
from CupCake on 01/10/2018 09:13 PMMeg
Na een paar uur slaap, ben ik al gauw weer aan het werk gegaan. Ik heb alle details verwerkt en doorgegeven en begon daarmee mijn nachtdienst. Op zich was het rustig. Ik zoek de zaak uit, maar veel van het werk doen anderen. Toch probeer ik zelf zo veel mogelijk te doen. Ik vertrouw mezelf het meest, en vaak is het zo dat ik pas geloof wanneer ik het zelf zie. Plotseling gaat mijn telefoon. Ik neem hem op, en hoor dan dat het alarm is afgegaan bij het bedrijf van vanmorgen. Aangezien er niet veel agenten zijn in de nacht, besluit ik zelf te gaan kijken. Niet het meest verstandige maar dan loopt er niemand in de weg. Ik haast me naar mijn auto toe, en rij er heen. Maar als ik daar kom, zie ik niets verdachts. Ik loop met mijn pistool getrokken naar het gebouw toe, en schijn met mijn zaklamp door het raam. Dan trek ik aan de deur. Er zit geen beweging in. Ik trek er nog eens aan, kijk naar het slot, en zucht dan diep. Er lijkt niks verdachts. Dan klop ik op de deur. 'Politie. Meneer Barrett? Bent u thuis,' roep ik dan. Afwachtend blijf ik staan.
from CupCake on 01/10/2018 09:13 PMJoey:
Opnieuw hoorde ik geluiden, maar deze keerden terug. Dit was geen waanvoorstelling. Ik schoot weer rechtop in mijn bed en gewapend met mijn zaklamp keek ik eerst door het raam om te spieken. Ik zag de agente staan en fronsde mijn wenkbrauwen. Had ik haar slaapdronken gebeld? Ik schoot in een joggingbroek en een wit T-shirt voor ik naar beneden ging en via de deur die zonder doorgang door de winkel toegang verschafte tot mijn winkel naar beneden om de deur te openen. 'Goedenavond. Zijn ze weer langsgeweest?', informeerde ik bij haar en wreef door mijn ogen. Ik was eindelijk op het punt geweest dat ik misschien in slaap had kunnen vallen toen zij aanklopte en herrie maakte.

Reply