ORPG] Tous pour un, un pour tous.
First Page | « | 1 ... 10 | 11 | 12 | 13 | 14 ... 64 | » | Last
[ Go to bottom | Go to latest post | Subscribe to this topic | Oldest posts first ]
Re: ORPG] Tous pour un, un pour tous.
from CupCake on 07/05/2018 08:09 PMXavier:
Ik kon een grijns niet inhouden toen Camille langs haar gezicht veegde waardoor haar wang onder het meel kwam te zitten. Het compliment wat mijn moeder haar gaf, bevestigde de goede sfeer alleen maar. Ik was blij met Camille in de buurt, mijn moeder leek haar leuk te vinden en Julie ook. Dat waren toch de meest belangrijke personen voor me. Ondanks dat ik geen goedkeuring nodig zou hebben om haar te trouwen, was een bevestiging toch wel prettig. Ik knikte toen moeder begon over de tafels. 'I'll take a look and fix them.', verzekerde ik haar. 'At Rosa's this year. That's a nice place', zei ik verrast. Ik had haar er nog niet over gehoord toen we het brood hadden gebracht. Ik keek naar Camille toen ze aanbood om mee te helpen en knikte. Even twijfelde ik of ik aan zou bieden dat ze ook mee mocht blijven bakken en dat ik haar zou roepen als we de tafels zouden verslepen, maar ik besloot deze beslissing aan haar over te laten. Ik had er immers niks tegen om al wat eerder gezelschap te krijgen van haar. 'We can move a few tables at a time if we'll use the wagon and one or two of the horses.', stelde ik voor.
from PoppyRedx on 07/01/2018 02:19 PMCamille
Ik keek op toen ik de deur open hoorde gaan en glimlachte toen ik Xavier zag. 'Good morning!' glimlachte ik waarna ik langs mijn gezicht veegde en hiermee alleen maar meer meel verspreidde over mijn wang. 'I hope it will taste great too!' lachte ik hoofdschuddend. 'Truly, if you wouldn't know you had never baked before, you wouldn't notice.' glimlachte Xavier's moeder waarna ze een brood overnam om in de oven te steken. 'There are a couple of tables in one of the barns that need fixing. Some of the legs are broken. If you could have a look at that. And then perhaps you can move them into the field? The celebrations are in the field next to Rosa's house this year.' beantwoordde zij daarna de vraag van haar zoon. Ik probeerde ondertussen nog wat van het brooddeeg van mijn vingers te krijgen. 'You might need some help with carrying the tables. Maybe Camille or Julie could help?' vroeg Xavier's moeder vervolgens waarop ik knikte. 'Yes, of course.' glimlachte ik.
from CupCake on 06/25/2018 08:24 PMXavier:
Ik keek naar Julie en knikte toen ze zei dat ze het werk samen wel aankonden. 'If that changes, please send a letter or send for me.', zei ik serieus tegen mijn zusje.
Ik grinnikte toen ze begon te lachen om mijn opmerking over hoe ik indruk op Camille wilde maken. 'I'd love to do that', zei ik tegen haar. 'I'll help you and the villagers where I can', beloofde ik haar voor ik de riek weer oppakte om de stal verder op te ruimen. 'Thank you, sis. If I can do something for you, please let me know', zei ik met een glimlach voor ze vertrok. Daarop ging ik ook weer verder met de stallen en andere werkzaamheden. Uit ervaring wist ik dat ik naar de stallen zou ruiken als ik zo binnen zou komen, waardoor ik me over de waterton naast het huis heen boog en me daar opfriste. Met nog nadruppende haren liep ik naar binnen toe en vond ik Camille samen met mijn moeder in de keuken. Een glimlach verscheen op mijn gezicht. 'Goodmorning, ladies.', groette ik ze. 'Keep up the good work. It looks and smells great.' Ik moest de neiging onderdrukken om beiden niet een kus op de wang te drukken en om Camille niet teleur te stellen, deed ik dat ook niet bij mijn moeder. 'Can I help you with some preparations? Do we have something to build for Flora Day?', vroeg ik aan ze.
from PoppyRedx on 06/25/2018 05:44 PMCamille
Ik was nog altijd druk in de weer in de keuken. Er zat meel in mijn haar en op mijn wangen, ik had boter aan m'n ellebogen plakken, maar ik voelde me beter dan ik in een hele tijd gedaan had. De nachtmerries van de avond ervoor en eerder die ochtend was ik even helemaal vergeten en ik genoot ervan om me nuttig te maken en nieuwe dingen te leren. Het lag zoveel dichter bij mezelf dan de dingen die ik op het paleis altijd deed. Ondertussen kletste ik met Xavier's moeder over de voorbereidingen voor Flora Day en bespraken we welke bloemen we wilden gebruiken. Het was rust en gezelligheid en precies wat ik nodig had. Het enige wat echt ontbrak was Xavier, al zouden we in het bijzijn van zijn moeder elkaar amper aan kunnen raken.
Julie schudde haar hoofd. 'No, we're fine. Really. We can do the work together, mom and I.' beantwoordde ze zijn vraag. Het was lief dat hij wilde helpen, maar het was niet nodig. Een extra paar handen zou waarschijnlijk alleen maar irritaties opwekken omdat zij en haar moeder nu eenmaal zo aan elkaar gewend waren. Iemand anders zou dat ritme alleen maar verstoren. 'You? A natural. You're definitely funny, that's for sure!' lachte ze hoofdschuddend. 'But you have surely improved and I almost dare to say that you'll impress Camille.' vervolgde ze daarna gemeend. 'And now I think I must continue with my work. Plenty of things to do with Flora Day tomorrow!' zei ze nadat ze nog een tijdje geoefend hadden.
from CupCake on 06/23/2018 07:07 PMXavier:
Ik grinnikte toen Julie me verbeterde. Ze was geen goede, maar een excellente lerares. 'Hmmm... excellent then. But it's true that you're one of the best dancers in the neighbourhood, if not the best.', haakte ik daar nog even verder op in. Ze was er in elk geval goed in en voor zover ik het altijd had gezien, vond ze het ook leuk om te doen.
Ik keek naar haar toen ze uitlegde dat ze niet eens wilde denken aan een man en dat zij en moeder het veel te druk hadden. 'Can I do something to help you too? To hire somebody to help you on the farm?', vroeg ik aan haar. Ik was natuurlijk weggevallen toen ik naar Parijs vertrok en van die paar dagen in het jaar dat ik thuis was, kon ik hen nooit zoveel helpen als dat ik eerder gedaan had. Ik zou graag willen dat ze ook wat vrije tijd voor zichzelf hadden, voor Julie dat ze potentiële partners kon leren kennen. Voor moeder, dat ze wat rust zou kunnen krijgen. Dat alles voor haar oude dag geregeld zou kunnen worden, dat er iemand was om haar op te vangen bij ziekte of als ze het niet meer zou kunnen. Zolang ik in Parijs zat, kon ik geen van die dingen doen. Als Captain zou het me nooit lukken om thuis aanwezig te zijn en te helpen. Daarvoor had de Koning me teveel nodig, alles van de Musketiers was in Parijs... Met die gedachte schudde ik even mijn hoofd. Hoe zou het zijn als ik en Camille een echtpaar werden? Waar gingen we wonen? Zou Camille in het paleis blijven werken? Zou ik Captain blijven?
Ik werd bevrijd uit mijn gedachten toen Julie me weer in beweging trok en moest lachen om haar uitspraak. 'Oh, that's very simple, I'm a natural', zei ik lachend en knipoogde naar haar. Daar klopte niks van en ook van het verleiden van vrouwen wist ik niet zoveel als anderen zouden weten, al nam ik genoegen met wat ik had. Ik had Camille nu en ik was niet van plan om haar te laten gaan.
from PoppyRedx on 06/21/2018 08:35 PMJulie knikte kort op Xavier's gezucht. Ja, dat kon ze zich zo wel voorstellen. Ze kon alleen maar hopen dat de goede kanten opwogen tegen de mindere kanten en dat hij die in gedachten zou houden. 'Good teachers? I'm am rather sure that I'm an excellent teacher.' lachte ze door zijn opmerking. 'Yeah, yeah, yeah. I know.' wuifde ze zijn gepraat over zijn verantwoordelijkheid als broer weg. 'And I only know about your lovelife because do a terrible job at hiding it.' lachte ze waarna ze haar hoofd schudde. 'Honestly... I don't even want to think about a man right now. I'm way too busy here, with mum. She depends on me. I could never leave her.' legde ze uit. Nee, ze was niet eens echt op zoek, moest er niet aan denken. 'But... How do you intend to impress Camille if you stop practising your dancing?' vroeg ze lachend waarna ze haar broer weer in beweging trok.
from CupCake on 06/20/2018 07:21 PMXavier:
Ik grinnikte toen Julie in de lach schoot en beaamde dat ik tot over mijn oren verliefd was. 'It is great to be in love with somebody, until the moment that people will use it against you.', zuchtte ik. Eerst het klooster en ik hoopte maar dat Leon zijn mond hield tegenover de anderen in het dorp en zéker tegenover mijn moeder. Ik glimlachte om het compliment wat Julie me gaf, dat mijn danstalent verbeterd was. 'Two good teachers in dancing', zei ik met een knipoog. Echter stond ik stil toen Julie zei dat ik niks te maken had met haar liefdesleven. 'Oh no? I have everything to do with it. I have to seek, together with mom, a good husband for you.', zei ik tegen haar. 'Come on, I'm your brother. You already know my lovelife too...', zei ik tegen haar. Ik vond het maar wat flauw, hoor. 'I know many Counts. Unfortunately already married. I'll keep my eyes open. But if you do love any other men, just tell me. If he's good for you, we'll try to arrange something for you. Even if he's a straycat.', zei ik tegen haar. 'Trust me. I won't let anybody to do harm you', verzekerde ik haar en kneep zacht in haar hand. Nee, daarvoor mocht ik haar veel te graag. Nu ik de liefde kende, wilde ik het haar niet ontnemen als ze deze zou vinden. 'Maybe you'll meet some nice guy at Flora Day?'
from PoppyRedx on 06/19/2018 06:22 PMCamille
Ik was druk in de weer in de keuken, samen met Xavier's moeder. Ik moest veel bij haar spieken en regelmatig vragen of het wel klopte wat ik deed, maae dat leek ze niet erg te vinden. Het was fijn om me eindelijk eens nuttig te voelen en het idee te hebben dat ik wat leerde, want dat gevoel had ik al een hele tijd niet gehad. Dit waren skills waar je wat aan had, die je konden helpen te overleven. Daarnaast voelde het normaal.
Julie moest lachen. 'Yes, I suppose you are drowning in love.' zei ze hoofdschuddend. 'But I am glad you're happy. I really am. You deserve it. There's been enough suffering.' vervolgde ze met een glimlach voor ze zich weer door hem liet leiden. 'It's not too bad. You have improved by the looks of it.' knikte ze toen Xavier verder sprak. 'That.... Is none of your business.' lachte ze toen Xavier naar haar liefdesleven vroeg. Nee, dat ging hem niks aan. Ook was er weinig te vertellen op dat gebied. Ze was immers veel te druk met het werk op de boerderij. 'You don't happen to know any Count or Prince that I could marry?' vroeg ze plagend.
from CupCake on 06/18/2018 08:43 PMXavier:
Ik keek naar haar en glimlachte. Gelukkig leek Julie er niks achter te zoeken. 'That's right. And tortured by nightmares almost no sleep.', zei ik schouderophalend. Ik was blij met elk beetje slaap wat ik kreeg. 'They will go away... only not yet', zei ik tegen haar.
Toen ze me door de passen heen praatte had ik haar door het enthousiasme wat ze had een paar keer tot een halt moeten roepen om het nog eens en wat rustiger uit te leggen voor ik eenmaal door had wat ze me allemaal vertelde en liet zien. 'And you call that very simple?', zei ik hoofdschuddend en keek met een grijns naar Julie. 'I'll have to try myself, before I can do the steps as you can.', zei ik haar en schoot in de lach toen ze zei dat de mensen geen idee hadden wat ze zouden zien als ik mee zou gaan dansen. 'I think I can't even believe it myself.', zei ik tegen haar. 'And maybe I am ill... Drowned in love', zei ik en knipoogde naar haar voor ik haar rechterhand pakte om de passen nog eens slow-motion door te nemen. Ik zou wel zien hoe zeer het op zou vallen, ik hoopte niet heel erg eigenlijk. 'At the palace, you have a certain kind of...', begon ik en dacht even na over de formulering. 'duty. On the Kings birthday I discovered that dancing is one of them, even if you're a soldier.', zei ik tegen haar en grinnikte. Hoe stom klonk het wel niet. Een soldaat die danste. 'When he's out of service', voegde ik er daarom nog maar gauw aan toe voor ik de aandacht vlug naar haar toe leidde. 'How's your lovestory going?', informeerde ik nieuwsgierig bij mijn zusje. 'Do you like or maybe even love somebody? Or... do you know if any man loves you?', vroeg ik aan haar.
from PoppyRedx on 06/17/2018 02:37 PMCamille
Ik was nog een tijdje in bed blijven liggen tot ik helemaal gekalmeerd was en vervolgens overeind gekomen. Ik trok Xavier's blouse recht om daarna naar de deur te lopen. Na even aan de deur geluisterd te hebben of er toch niemand was opende ik voorzichtig de deur om weer naar mijn eigen kamer te sluipen. Daar waste ik mijn gezicht met wat water en kleedde ik me om in een simpele jurk. Ik borstelde mijn haar, vlocht het snel en liep daarna naar beneden. In de keuken kwam ik Xavier's moeder tegen. 'Bonjour.' glimlachte ze waarbij ze meteen een stoel naar achteren schoof. 'Did you sleep well?' vervolgde ze terwijl ze een bord met een dikke snee brood voor mijn neus zette. 'Good morning. Yes, I did. Thank you.' loog ik waarna ik dankbaar wat brood at. Ze hoefde uiteraard niet te weten dat ik die nacht bij Xavier had geslapen. 'Can I help with that?' vroeg ik toen ik zag dat ze al weer druk was met bakken. De volgende dag zou het natuurlijk Flora Day zijn dus ik kon me voorstellen dat ze nu vast dingen aan het voorbereiden was. 'That's very sweet, but you don't have to.' schudde ze haar hoofd, maar ik had ondertussen mijn ontbijt al op en was opgestaan om mijn handen te wassen zodat ik haar kon helpen. Al snel waren we druk in de weer met het maken van meer broden en cakes.
Julie schudde haar hoofd. 'No, you take your time and rest. Don't think you'll get much at the palace.' reageerde ze. Ze moest lachen toen hij aangaf dat hij inderdaad geen geweldige danser was en dat Camille het niet erg zou vinden, maar hij toch graag wilde oefenen. 'Alright then.' zei ze voor ze Xavier snel door de danspassen heenpraatte. 'It's very simple. Look. It's a bit like this.' vervolgde ze waarna ze de passen voor deed. 'And you hold one of my hands. My right one and then it goes like this...' legde ze weer uit terwijl ze Xavier een beetje meetrok en hem liet zien hoe het eruit moest zien. 'People will have no idea what happened to you! They might think you're ill when they see you dancing.' lachte ze. Haar broer had meestal wat aan de kant gestaan en alles van een afstandje bekeken, maar ze vond het erg lief dat hij dat voor Camille wilde veranderen. Of dat in ieder geval te proberen.

Reply